Hoş geldiniz,
Ziyaretçi
|
|
Sorun yok demektir..
18000 Km bakımında tekrar bakarsın..Ustaya götürmene bile gerek yok. Varyatör kutusu kapağını aç, kayışı çıkarmadan da inceleyebilirsin..Hatta 3000 bakımlarını da kendin yapabilirsin..Kullanım kitapçığında bakım aralıklarında yapılacak işler yazıyordur, takip ederek yapabilirsin..Ayrıca benim X9 un servis konularına bakarsan sana yardımcı olur.. . Evet 2 seneye yakın uzun yol pek yapamadım.Günlük İzmir ,Çeşme gidiş gelişlerim 200 Km dışında.. Temmuzda aksilik olmazsa Bodrum güvercinlik koyunda 3 yıldır ziyaretine gidemediğim akrabam var 3 , 4 günlüğüne motorla girmeyi düşünüyorum..Formda da gidiş geliş fotolarını paylaşacağım.. İnşallah orada görüşme imkanımız olur.. |
Ahmet Erşen
Bostanlı . İZMİR Piaggio X 9 250 / 2007 Mondial ZAT 150 XL A Rh + / 1949
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: yücell
|
|
Çok teşekkür ederim Ahmet Abi...Ustayla tekrar görüşüp çatlak olup olmadığını sordum .Çatlak yok sadece biraz boşluk var; 20 bin km ye kadar rahat gider dedi..Sipariş verilmiş oldu kayışı gelince saklayacağım artık.Sizin x9 la fazla uzun yol yapmadınız herhalde km si az daha tam uzun yol scooterı halbuki.Belki de zamanınız yoktur tabi.Benim motorda başka neler değişebilir veya ne tür bakımlar olabilir ? ( hava filtresi , dişli yağı ve soğutma suyu 9bin de değişti..Lastikleri city griple değiştiriyorum birkaç güne ) Bodrum'a yolunuz düşerse beklerim;hayırlı ve keyifli sürüşler..
|
Son Düzenleme: 29 May 2015 19:39 yazan yücell.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
Yücel , Üst segment maksi scooter kayışları , 20 -25 liraya alıp taktığımız çin menşeyli scooter kayışlarından çok daha fazla kaliteli..Zaten fiyatları da bunu kanıtlıyor.. Fiyatlar 80 – 100 liradan 300 -350 liralara kadar yükseliyor..
Genelde maksi scooter kullanım kitapçıklarında kayışın 12000 - 18000 km de değiştirilmesi tavsiye edilir..Fakat bu kilometreler , scooter kullanıcısının kullanımı ve kullanım alışkanlıklarına göre Daha alt veya daha üst kilometrelere taşınır.. Kayışın görevi , piston hareketinin ürettiği krank devrini aktarma organlarına iletmektir..Yani bütün güç kayış üzerinden aktarılmaktadır.. Ayrıca Scooterimizi yüklü ,artçılı , seri ve devamlı gaz verip bırakarak kullanma veya kullanmama doğal olarak el kitapçığındaki kayışın değiştirilmesi gereken kilometreyi aşağı veya yukarı doğru çekmektetir.. Kayışın değiştirilmesi için ayrıca kayışın yaşı . üzerindeki çatlaklar ve kayışın sertleşmesini kontrol ederek karar verebiliriz.. Şimdi senin kayışın dört yaşında ve 12000 Km de.Kayışının çatlak durumu varmı bilmiyorum fakat usta acil bir durumu olsa hemen değiştirelim bu kayışı kullanma derdi..Servisten sonra kullandığında sorun kalmadığını da söylüyorsun..Bence daha 3000 km rahat gidersin.. Benm X9 un kayışı 9 yaşında ve 16000 Km de. Bende 12000 Km de açtım baktım kayış yepyeni duruyordu..18000 km de tekrar açıp kontrol edeceğim. Duruma gore Belki o zaman değiştirmeyi düşünebilirim.. Kolay gelsin.. |
Ahmet Erşen
Bostanlı . İZMİR Piaggio X 9 250 / 2007 Mondial ZAT 150 XL A Rh + / 1949
Son Düzenleme: 29 May 2015 13:28 yazan Ahmet Erşen.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: yücell
|
|
SYM de 20.000 km kadar değiştirmeden kullanabilirsiniz. Sıkıntı olmaz..
|
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: yücell
|
|
Merhabalar ; motorum 2011 model Sym Hd200 i modeli 12bin km.de..Son bir aydır ses ve titreme hissi artınca motorumu başka bir markanın servisine bıraktım usta kayışı kontrol edeceğini söyledi.Döndüğümde kayış değişse iyi olur dedi ve sipariş ve kapora verdim..Sonradan varyatör ve debriyaj temizliği yaptığını söyledi..Eve giderken baktım sorun yok artık..Kayış geldiğinde kayışı saklayıp 3-5 bin km sonra mı taktırsam acaba?
|
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|