Hoş geldiniz,
Ziyaretçi
|
|
|
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
kardeşim vallahi iyi uğraşmıssın
ben vespa mın lastiklerini 3 yılda değiştiriyordum ben geçen seneye kadar habire düşüyordum 1980 yılından beri motosiklet kullanırım artık bu düşmelerde kendime kızmaya başlamıştım sorunumu kıdemli arkadaşıma anlattım direk yorumsuz olarak lastikleri değiştir dedi. şimdi düşmüyorum. sende dikkat et lastikler sertleşdiyse ne yapsan boş Allah korusun bence senin canın 350 dolar daha değerli olduğunu düşünüyorum..... |
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
Sanırım burada sürekli düz gidildiğinden (lastik fazla şişirildiğinde de olabilir)lastiğin orta kesmi düzleşmiş yada lastiğin havası inik bindiğinden ortanın kenarları aşınmış. Bu yüzden lastik oval olan biçim özelliğini kaybetmiş. Bu da virajlar da yatmalarda denge kaybına sebep olduğu için böyle bir uygulamaya başvurulmuş.
|
|
Motosiklet Lastiği Satış Uzmanı
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
Sürücü yazan:
Paylaşım için Teşekkürler. Ben cesaret edemem. Malzeme ve alet gerekiyor. Birde lastiğin durumuna bakmak lazım. Eğer iyice hırpalanmışsa değiştirmek daha mantıklı. Sanırım bu işlem kaliteli bir lastikte başarılı olur. Piyasada satılan ucuz ürünlere güvenmemek lazım yaparken tamamını alıveririz.
Katip , Ne yapsın Amerikalıda artık bozulan ekonominin pençesinde .. Zaman tasarruf zamanı diyor...350 dolar bu.. Artık tüketim ekonomisi gerilerde kaldı.. Şaka bir yana bana da ilginç geldi bu kadar uğraşı.. |
Ahmet Erşen
Bostanlı . İZMİR Piaggio X 9 250 / 2007 Mondial ZAT 150 XL A Rh + / 1949
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
Paylaşım için Teşekkürler. Ben cesaret edemem. Malzeme ve alet gerekiyor. Birde lastiğin durumuna bakmak lazım. Eğer iyice hırpalanmışsa değiştirmek daha mantıklı. Sanırım bu işlem kaliteli bir lastikte başarılı olur. Piyasada satılan ucuz ürünlere güvenmemek lazım yaparken tamamını alıveririz.
|
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
Arkadaşlar, Bir formda bulduğum ilginç lastik iyileştirme işlemini sizlerle paylaşmak istedim..Metin İngilizce idi.. Kısıtlı İngilizcem ile çevirmeye çalıştım. İlginizi çekeceğini umarım Benim lastiklerime iyi bir traş yapmak lazım. Silver Wing imin lastikleri 10.500 Mil sonra, beni endilşelendiren sorunlar çıkardı.... Ön lastik yan sırt alanlarında ve arka lastikte de orta alanlarda küçük kayıcı düz alanlar vardı.. Benim tek seçeneğimin, yeni lastikler almak olduğunu düşündüm..Bir lastik bayii , lastiklerin yeni lastikle değiştirilme işi için 350, dolar civarında bir maliyeti olduğunu söyledi.. Bana şu anda bu para fazla geldiği için ayni lastikleri kullanmak istedim. Ama kış da geliyor, Bu nedenle bir şeyler yapmak gerekiyordu. Yahoo Silver Wing formundan birisi, lastiğimdeki yüksek noktaları ,Stanley zımpara makinesını tıraşlama için kullanarak ,yeni bir lastik görüntüsünde ,eski bir hile olduğunu belirtti.. Benim yapmam gerekenin hala kullanılabilir kauçuk lastiklerimi, tüm orijinal şekli ile Yükseklikleri tıraşlayarak yuvarlamamdı.Alttaki zemin üzerinde , yüksek fiyatlı lastiğin talaşını bir yığın halinde görmek insanı endişelendiriyor. Ama benim yapacağım işin lastiklerin kullanım ömrü uzatıp emniyetini arttırmak olduğunu düşünüyorum. Ben bu lastik setini 2.000 mil den daha fazla kullanacağıma inanıyorum. . İşte lastiklere ne yaptığımı görelim. . Arka lastiğin yüksek kısımlarını yuvarlama ile işe başladım.. Bu işlerin nasıl gideceğini görmek için sadece küçük bir miktar taşlandı..Koyu parlak kauçuk olan alanlar tıraşlanarak kaldırıldı..Orta alanların nasıl düzlendiğini görebilirsiniz. Bu benim kullandığım tıraşlayıcı aparat.. 6, dolara bisiklet motosiklet satan nalburlardan alabilirsiniz.. Motoru sehpaya alıp 2.000 rpm devirde çalıştırıyorum.Bunun için Bir gaz kelebek kilitiniz yoksa, gaz vermek için birine ihtiyacımız olacaktır... . Ben lastik tıraşını bitirdikten sonra lastiğim nasıl olduğu ve görünüyordu merak ettim.. . Gördüğünüz gibi, tüm kullanılmamış parlak alan kauçukları tamamen traş edilememişti... Ben tam olarak nasıl olduğunu görmek için , bir kaç yüz mil motorumu kullanmak gerekeceğini düşündüm .. . Şimdi daha yuvarlak.ve daha iyi . Ön lastikte farklı bir sorun ile karşılaştım.. ....Kardeşim bana lastik tıraşı için yardım edebileceğini söyledi.. Ben kardeşimin yardımı ile tıraşlamaya çalıştım Fakat bu tıraşlama işi çok az başarılı oldu. Kardeşim çabuk yorulmuştu ve güzel bir torna işlemi ile kesmek için yeterince hızlı dönüş gerekliydi... Ben de daha iyi bir tıraşlama için başka bir yol buldum.. Benim masa üstü zımpara makinesi ile sorun çözüldü. Ve mükemmel çalıştı! . Ben ön lastiği sabit merkezli tutabilmek için kalın ip kullandım.. . . Burada yapılan çalışma , şerit masa zımpara devrinin lastik üzerinde iyi tıraşlama yapmasıydı.. . Yine, lastik tamamen yuvarlak değildi.Biraz daha çalışmak gerekir.. . Sonuçta güzel yuvarlak lastik şekili , yumuşak sürüş ve tekrar viraj güvenliği elde etmiş olundu.... Ön lastiğin son durumu . . Arka lastiğin son durumu.. . https://fotoonline.xyz/images/2018/01/14/las10.jpg[/img . [b] Ayni şekilde Arka lastik merkezinde de 4mm diş derinliği korunmuş oldu[b] [b]Bu lastikleri 1500 mil kadar kullanıp , sonra neye benzediğine bakmam gerekiyor.. [b] ALINTIDIR:: [/size][img]fotoonline.xyz/images/2018/01/14/las10.jpg[/img . Ayni şekilde Arka lastik merkezinde de 4mm diş derinliği korunmuş oldu Bu lastikleri 1500 mil kadar kullanıp , sonra neye benzediğine bakmam gerekiyor.. ALINTIDIR:: |
Ahmet Erşen
Bostanlı . İZMİR Piaggio X 9 250 / 2007 Mondial ZAT 150 XL A Rh + / 1949
Son Düzenleme: 14 Oca 2018 19:54 yazan Ahmet Erşen.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|