Hoş geldiniz,
Ziyaretçi
|
|
Mustafa ustam , beğeniniz için ben teşekkür ederim.. Scooter dişli kutusu ile ilgili arama motorunda doyurucu açıklayıcı bir yazı göremeyince , bunun ile ilgili bir çalışma hazırlamak istedim.. Aklına dişli kutusu ile ilgili soruları olan Scooter dostu arkadaşlara inşallah faydalı olur.. Teşekkürler... |
Ahmet Erşen
Bostanlı . İZMİR Piaggio X 9 250 / 2007 Mondial ZAT 150 XL A Rh + / 1949
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
Ahmet Ağabey,
Emeğine,eline sağlık.Çok faydalı bir konuyu gayet güzel açıklamışsın. Teşekkürler. |
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
Scooterler de Dişli kutusu ( Şanzıman ) Scooterlerde aktarma organlarından birisi de Dişli Kutusudur..Çoğu kez şanzıman diye de adlandırılır , gerçekte dişli kutusudur..Şanzımanda olduğu gibi devir arttırıp veya devir azaltma işlevi görmez?.Bu işlevi scooterlerde ön varyatör yapar.. Ön varyatörden kayış vasıtası ile gelen hareket , arka varyatör ( debriyaj ) a gelir..Dönme hareketi ile açılan balatalar debriyaj tasını yakalayarak , Debriyaj tasına bağlı ( tahrik ) milini harekete geçirir? Dişli kutusu içersinde olan tahrik mili dişlisi , Gurup , Redüksiyon ve Aks dişlilerine hareketi aktararak , aks miline bağlı olan arka tekerin dönmesini sağlarlar? Sırasına göre resimlerle dişli kutusunu tanıyalım. Dişli kutusu varyatör kapağı içinde arka varyatörün arkasında ve dişli kutusu kapağı altında bulunmaktadır.. Varyatör kapağı . Ön veryatör , varyatör kayışı ve arka varyatör ( debriyaj ) görünmektedir.. Arka varyatörü çıkarınca dişli kutusu kapağını görüyoruz.. Dişli kutusu kapağı vidalarını sökünce , dişli kutusu ve dişlilerini görüyoruz.. [I Debriyaj mili ve diğer dişliler beraber görünüyor.. . Dişli kutusunda dişlileri sırasına göre çıkartıyoruz..Rulman ve yağ keçesi yatakları ve mil ve dişli gurubu görünüyor.. Dişli kutusu dişli ve milleri isim ve görüntüleri Arka tekerin bağlı olduğu aks mili ve dişlisi.. Debriyaj tahrik mili ve dişlisi.. Redüksiyon dişlisi.. . Aks dişlisi . Gurup dişlisi . . Dişli kutusu kapağı Dişli kutusu yağ keçesi takımı Dişli kutusu rulman takımı Dişli kutusunda dikkat edilmesi gereken hususlar?. . -Dişli kutusu yağ seviyesini kontrol ediniz. - Varyatör altındaki yağ damlaları olup olmadığını kontrol ediniz..Dişli kutusu contasından damlatma olabilir? -Varyatör kapağınız açıldığında muhakkak debriyaj tahrik mili yağ keçesi kontrolü yapınız.. -Yağ keçesinden varyatör kutusuna sızan yağ kayış ve debriyaj balatalarının yağlanarak kalkışlarda titreme yapmasına ve kaydırmaya neden olur.. -Debriyaj kutusunda yağ azalması dişlilerin aşınma ve ses yapmasına neden olur.. - Debriyaj kutusunda yağ azalması rulmanların aşınma ve ses yapmasına , aşınmaya bağlı olarak da dişli mesafeleri arasındaki normal mesafenin kapanarak sürtme ve dişli aşınmasıyla beraber ses yapmasına neden olur.. DİŞLİ KUTUSU YAĞI DEĞİŞTİRME Bu anlatım altında en son dişli kutumuzun yağının nasıl değiştirileceğini de göstermek istiyorum. Alttaki resinde dişli kutusunun yağ tahliye tapasını ve yağ dolum tapası gösteriliyor.. Üst segment motorlarda yağ ölçüm çubuğu bulunmasına karşın GY6 ve alt segment motorlarda yağ seviyesi dolum tapasına kadar yağ doldurulması yağın seviyesini belirliyor..Zaten düz yerde sehpaya alınmış olan motorumuza fazla yağ koyma imkansızlaşıyor..Fazla yağ dolum tapası hizasından aktığından yağın damlaması kesilince yağ seviyesi de belirlenmiş olup tapa kapatılıyor.. Ahmet Erşen Bıçakçı Yazı ve açıklamalar bana aittir.. Resimler değişik yerlerden alıntıdır.. |
Ahmet Erşen
Bostanlı . İZMİR Piaggio X 9 250 / 2007 Mondial ZAT 150 XL A Rh + / 1949
Son Düzenleme: 18 Kas 2017 22:13 yazan Ahmet Erşen.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: kordon35
|