Hoş geldiniz,
Ziyaretçi
|
|
Sizlere katılıyorum ucuz olsun , Trafikten kaçayım mantığı sürücüye zarar veriyor. Standartlara uygun kask kullanmak gerekir.
|
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
Bence kullanılmaması gereken bir kask.
Bir koruyuculuğu olmadığı gibi bilhassa arı tehlikesine yüzümüz tamamen açık.. Trafik cezasından kurtulmanın dışında bir faydası yok.. |
Ahmet Erşen
Bostanlı . İZMİR Piaggio X 9 250 / 2007 Mondial ZAT 150 XL A Rh + / 1949
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
Yarım kask takıyorsanız , ön camı veya gözlük kesinlikle olmalı dış etkenlerden gözünüzü koruması lazım.
|
Cehaletle deha arasındaki gerçek fark nedir biliyor musunuz? Dehanın sınırları var cehaletinse hiçbir sınırı yoktur.
Whoopi Goldberg
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
Değerli bilgileriniziçin Teşekkürler ağabey
|
`4 Teker Bedenimi,2 Teker Ruhumu Taşır `
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
Bu gün hava sıcaktı. İşlerim dolayısı ile 25 km yol gidip geleceğim. Tam kaskımı bıraktım, elimde bana daha önceden verilmiş bir "Nazi kaskı" diye tabir edilen kaplumbağa sırtına benzer yarım kaskı taktım.
Yavaş giderken sorunsuz başımda duruyordu. Biraz hızımı arttırınca ön taraftan kalkmaya, dikkatimi dağıtmaya başladı. Gideceğim yere bir şeklide vardık. Dönerken tam bir facia idi. Otobanda idim, sağ sol boşluk şehir dışı ; rüzgar var. Bu kaskın her halde canı var diye düşündüm başımda dans etmeye başladı. Bir elim ile kaskı tutuyor diğer elimle yavaş şekilde scooteri sürmeye çalıştım. Bazı yerlerde kalkan toz gözüme , burnuma doluştu. Gözlerim yaş içinde eve zor geldim. Eve geldiğimde "Bir daha bu kaskı takmamaya tövbe ettim". Nazi tipi kasklar doğru seçimmi ? Hayır. Çok kaliteli yarım kasklar var. Fiyatları 60 TL'den başlıyor ve kalitesine göre artıyor. MHR Kaskların çenesi çıkan veya aynı fabrikanın ürünü LS2 nin yarım kask ürünleri var. Markalar arttırılabilir. Kask seçerken nelere dikkat edeceğiz ? Öncelikle kaskı bir aksesuar olarak görmemeniz gerekir. Kask alırken nasıl bir model alacağız? İyi kask hangisidir? Kötüsü nedir? Ağır mı yoksa hafif mi olmalı? Terletmez mi? Kafamda bol mu dursun yoksa sıksın mı? Gibi onlarca soru sıralayabilirsiniz. İlk olarak kafanıza uygun kask ölçüsünü bulmaktan başlayalım. Kaşınızın yaklaşık 1 cm üzerinden başlayıp kulak üst hizasından başın arkasındaki çıkıntılı kısmın üzerinden ilerleyerek diğer kulağınızın üstünden başlangıç noktasına ulaşarak başınızın çevresini ölçebilirsiniz. Kask ilk taktığınızda başınıza tam oturmalıdır. İçteki astarın zamanla %5 ila %10 oranında esneme yapacağı da göz önünde bulundurulmalıdır. Bu yüzden yanaklarınızı iyice sıktığından emin olun. (Önemli: Başınızı değil yanaklarınızı sıkmalı) Ölçüler şu şekildedir: XS: 53/54, S: 55/56, M: 57/58, L:59/60, XL:61/62, 2XL 63/64. Bir kask genel olarak 5 bölümden oluşmaktadır. Dış kısım, darbe emici kısım, astar, çene altı bağı ve vizör. Tercih edeceğiniz kaskın hafif olmasına dikkat edin. Çünkü kafada ağırlık yapmaması sürüş konforu ve güvenliği için tercih edilmektedir. Ağır bir kask uzun yolda boynunuzda ağrılar meydana getirebilir. Kaskın camlı oluşu ve çene kısmının kapalı olması tavsiye edilir. Çünkü düştüğünüz zaman çene kısmını kapalı kask her zaman daha iyi korur. Kaskınızda ne kadar çok hava girişi varsa o kadar rahat edersiniz. Bu yüzden hava sirkülasyonu iyi olan bir kaskı tercih etmenizde fayda var. Zira sıcak havalarda kask kullanmak gerçekten büyük meziyet haline dönüşüyor. Sıcak havalarda ön plana çıkan önemli konulardan biri de opsiyonel olarak sunulan renkli camlardır. Güneş ışınlarını kıran ve ısıyı vizörden minimum şekilde alan bu camlar şayet polarize yapısı var ise asfalttan yansıyan güneş ışığını da kesmektedir. Tercih edeceğiniz kaskın iç kısmının yıkanabilir olmasına dikkat edin. Kasktan çıkarılabilinen ve yıkanıp tekrar kullanılabilinen iç astar hijyen açısından her zaman daha mantıklı bir tercihtir. Kasktaki bir diğer önemli husus ise rengidir. Yeni Zelanda?nın Auckland bölgesinde yapılan bilimsel bir araştırmaya göre, beyaz kask giymek, diğer kasklara oranla görünürlük açısından %24 oranında daha fazla avantaj sağlıyor. Bu yüzden kask tercihinizde açık tonları kullanmanızda fayda var. Kaskların hemen hemen hepsi test ve standartlar içeren özelliklere sahiptir. ECE22-05 (Avrupa Birliği), D.O.T. (ABD), TUV (Alman), BSI (İngiliz), DOT FMVSS (ABD), Snell (ABD); NZ (Yeni Zellanda), CSA CAN3(Kanada), JIS (Japonya) gibi ibarelerden anlayabiliriz. Bu standartlardan en makbulü Avrupa Birliği standartları yani ?ECE? standardıdır. ECE; Birleşmiş Milletler, Avrupa Ekonomik Komisyonunu?na üye devletlerin kabul ettiği standardizasyon kriterlerine uygun anlamına gelmektedir ve tüm kask markaları bu standartlara göre testlerini gerçekleştirmektedir. Türkiye?de bir çok kask markası yer almaktadır ancak sizlere tavsiyemiz bir kask alırken test sonuçlarına ve Sharp?tan (sharp.direct.gov.uk/) kaç yıldız aldığına bakmanızdır. Başa tam oturmayan kaskın, kaza sırasında başınızı tam koruyamayacağını unutmayın! Bu yüzden kaskı kafanıza giydikten sonra kulak hizasından ellerinizle kaskı tutun ve kafanızı içeride sağa ve sola oynatma çalışın. Kafanız sağa ve sola rahatlıkla oynuyorsa o kask size bol demektir. Kaskınız kafanızdan, tekeriniz asfalttan eksik olmasın. İyi sürüşler diliyoruz. Not.attapirati sitesinden faydalanılmıştır. |
|
Son Düzenleme: 05 May 2013 22:42 yazan atezer.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|