Hoş geldiniz,
Ziyaretçi
|
|
Mondial 150 ZAT ın artı yönleri .. - ZAT ın üzerindeki motoru 150 cc olmasına rağmen , 250 cc motor olarak üretilmiş olduğundan ( uzunluk :2122 genişlik : 731 yükseklik : 1273 mm 150 Kg ağırlık ) ölçüleri emsali 150 cc lerde olmayan değerlerdedir.. Bu nedenle Maxi görünümüne sahiptir.. -Bu nedenle uzun boylu ve kilolu sürücüler için rahat kullanım sağlar. - Selesi çok rahat olup kalça dayama yüksekliği olduğundan uzun yolda bel ağrısı ve yorgunluk hissi vermemektedir..Selesinin uzun ve sisibar a sahip olması artçı içinde rahatlık sağlamaktadır.. - Aliminyum şık ve kalın arka portbagaja sahip..Üzerine rahatlıkla büyük hacimli bagaj monte edebilirsiniz.. - Uzun rüzgarlığı , sert havalarda sürüşte rüzgarın göğsünüze vurmasını engellemekte , hafif başınızı eğerek rüzgar almamanızı sağlamaktadır.. - Ayaklarımızı koyduğumuz grenajın geniş ve uzun oluşu , boyunuz uznnda olsa ayağınızı rahat bir şekilde uzatmanıza imkan verir.. - Ön göğüslükte iki adet yeterli genişlikte torpido mevcut olup birisi kilitlidir.. Kilitli torpido gözüne evrak veya takımlarınızı koyabilirsiniz.. - Geniş ön göğuslüğe sahip oluşu , özellikle kışın soğuk rüzgarın direkt ayaklarınıza çarpmasını engelliyor.. - Gidonun ileride oluşu ve açısı , kolların yorulmasını önleyip , rahat kullanım sağlamakta.. - Geniş ve aydınlatmalı sele altında bir adet kask koyma yeri mevcuttur.. - Ön göğüslükte kaskınızı takabileceğiniz parçalı ve yaylı kanca mevcuttur - Akünün sele altında oluşu kolay ulaşırlık sağlamaktadır.. - Orta sehpa ZAT ı kolayca park etmeye imkan verir.. - Yan sehpanın kontak kesme özellikli oluşu , ilk harekette unutup bilhassa sola yatarak dönşlerde tehlike yaratmasını önler.. - Sol magetin yanında el freni mevcuttur..Yokuşlarda park etme kolaylığı sağlar.. - Yakıt deposu 13 litre olup , 350 -400 km benzin almadan gitme imkanı verir.. - 100 Km de 2,8 Lt olan yakıt değerini şehir dışı kullanımlarda rahatlıkla 2.8 3 Lt olarak yakalayabilirsiniz.. - ZATı limitlerinde kullanır yağını sık sık kontrol eder bakımlarını zamanında yapar ve zorlamazsanız sorun çıkarmaz ve sizi yolda bırakmaz....ZAT ile 18.000 Km lik yol yarenliği deneyimim ile söylüyorum... - Servisi çoktur.Parçada bol olup bekleme gibi bir sıkıntı yaşamazsınız. - Şehir içi kullanımı trafikte sıkıntı yaratmamaktadır.. - Şık bir diş görünüşüne sahiptir ve birçok çizgisi Burgmandan kopya edilmiştir.. Mondial 150 ZAT ın eksi yönleri.. - Maksi scooter görünümüne 150 cc 10.5 beygir motor yetersiz kalmaktadır.. - Kullanım kitapçığındaki maksimum hız sınırlamasının 85 Km olması bunun göstergesidir - 90 km re hızlar ve sonrasında motor sesi artmakta ve rahatsız edici olmaktadır.. - Şase ve hacim 250 cc su soğutmalı motor a göre tasarlandığı için 150 cc hava soğutmalı motor bilhassa sıcak havalarda şişme yapmakta olup bir saat sürüşten sonra kitapçıkta mola verilmesi önerilmektedir.. - Kullanım kitapçığındaki limitler zorlanıldığında belirli bir süra sonra motor ile ilgili arızalar sıralanmaya ve şikayetler artmaya başlar.. - 250 cc Orijinal jantı 13 olan motorun 150 cc de 12 jant kullanılarak tekerin küçülmesi ile dikkatli kullanımı gerektirmektedir.. -13 janttan 12 ye düşen arka lastiğin de 90 yükseklikten 70 e düşmesi kasislerde altının çok kolay vurulmasına sebep olmaktadır.. -Sayıları fazla olan Grenaj vidalarının belirli bir süre sık kontrol etmek gerekir. - Siperlik , vida kauçuklarının kısa zamanda bozulması nedeni ile ses yapmaya başlıyor . Sesi kesmek için plaksıyı söküp ses yapmayacak şekilde monte etmek gerekiyor.. - ZAT ı gözünüzden ayırır bakmaz ve servislerini gerektiği aralarda yapmazsanız çabuk dağılır ve sık arızalar çıkarmaya başlar.. - Soğuk havalarda kesinlikle gaz vermeden çalıştırmak gerekiyor.Aksi taktirde çok çabuk boğulup tekrar çalıştırmak zor oluyor.. -Motor sıcak iken gaz kolunu ½ açıp öyle çalıştırılması gerekiyor.Aksi taktirde motor çalışmıyor.. - Karbüratörü çok hassas olup arıza yapmakta ve servislerde kolay ayar yapılamamaktadır?Buna bağlı olarak da yakıt sarfiyatı anormal artmakta motorun randımanlı çalışmasını engellemektedir.. - Arka frenin kampana fren oluşu buna karşım ön frendeki disk frenin mükemmel tutuşu fren sisteminde dengesizlik yaratmakta olup , ani frenlemelerde motorun kaymasına neden olmaktadır? - Motorun 150 cc olmasına bağlı olarak aktarma organlarına fazla yük bindiğinden varyatör bilyelerinde ve balatada erken aşınmalardan kaynaklanan silkelemeler olmakta ve sıkıntı yaratmaktadır..Bu nedenle sık ararlarla varyatör bakımı gerekmektedir.. |
Ahmet Erşen
Bostanlı . İZMİR Piaggio X 9 250 / 2007 Mondial ZAT 150 XL A Rh + / 1949
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
Genel
Ağırlıklı şehiriçi kullanım için ideal bir maxi-scooter, özellikle 2 kişilik kullanımlarda hem sürücü hem de artçı için geniş ve konforlu. 150cc çinli motor segmentinde "pahalı" modellerden biri. Özellikler & Donanım Geniş ve aydınlatmalı sele altı bölmesine yarım veya tam kapalı bir kask sığıyor. bende caberg flip-up var, sığdıramadım. gidonun hemen altında kapanabilir bir kancası var, seyahatlerde sırt çantamı genelde oraya takıyorum. gidon-sele arası baoşluğa hatrı sayılır boyda çanta taşımak mümkün.yine gidon önündeki biri kilitli iki adet torpido gözü var, alet edevat, kolonyalı mendil, güneş gözlüğü, cüzdan, telefon vb. için yeterli büyüklükte.motorla gelen avadanlık seti motorun bazı vidalarına-sonunlarına uygun değil aman dikkat, elden geçirip eksik malzemeyi tamamlamakta fayda var. alyen yok mesela... Motor Motor tok bir sesle çalışıyor, scooter karakeristiği olarak titreşim çok az. 10,5 BG lik motor tatminkar performans sunuyor. 105-110km/h son hızı var. 70-80km/h 'e kadar istekle devirlenen motorun soluğu bu hızdan sonra biraz kesiliyor. bir depo ile şehiriçi 250km civarı yol yapıyor, 100km de yaklaşık 3.5 litre yakıt tüketiyor. motor konfor motoru, performans beklentisi olanları tatmin etmeyebilir. yine de ışıklardan kalkışlarda çoğu otomobil geride kalıyor. 3000km kadar kullandım, havalar düzelsin daha da yol yapılır. 80km gibi hızlar sizi rahatsız etmiyorsa otoyol sürüşü çok keyifli. geniş kasasının farklı ayak konumlarına imkan sağlaması yolda daha az yorumanıza imkan veriyor. ister öne iki yana uzatıyorsunuz, ister hemen aşağı basıyorsunuz, ister arkaya basıyorsunuz. Beğendiklerim: + Geniş oturma alanı, konforlu sürüş + Yeterli performans + Şık tasarım + Gidon altı torpido gözleri + Fiyatının karşılığı Beğenmediklerim: - İki kişi sürüşlerde aks mesafesi uzun ve alçak olduğundan altını tümseklere sürtebiliyor - Ön rüzgarlık biraz daha uzun/koruyucu olabilirdi - Egzos üstü kromajın vidaları kolay gevşeyip düşüyor, daha sağlamlarıyla değiştirmek lazım - Bazı kullanıcılar bujiyi daha iyi markayla değiştirdiğini ve daha memnun olduklarını söylüyor. Kimin için iyi? * Boylu posluysanız, scooter altınızda ufak kalmasın diyorsanız, * Genelde iki kişi biniyorsanız, * Şehiriçi, sıkışık trafikte alıntı:yenitayfa |
|
Son Düzenleme: 04 Haz 2011 21:22 yazan atezer.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
Mondial 150 ZAT
Fiyat : 3.050.00 TL. Mondial 150 ZAT Teknik Özellikler Motor : Tek Silindir, 4 Zamanlı Silindir Hacmi : 152 cm³ Silindir Çapı ve Strok : 57.4 x 57.8 Sıkıstırma Oranı : 9.76:1 Maksimum Tork : 9,5 NM / 6500 Soğutma : Fan Soğutma Çalıştırma : Elden ve Ayaktan Marşlı Ön fren : Disk Arka fren : Kampana Yağlama Tipi : Basınç / Püskürtme Ateşleme : Elektronik CDI Ön Süspansiyon : Hidrolik Ön Maşa Arka Süspansiyon : Hidrolik Amortisör Yakıt Tankı Kapasitesi : 11 Lt. Ön Lastik : 110 / 90 - 12 Arka Lastik : 110 / 70 - 12 Ağırlık : 150 kg Boyutlar U-G-Y mm : 2122 x 731 x 1273 Şanzıman : Otomatik |
Son Düzenleme: 13 Şub 2010 23:20 yazan atezer.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|