Hoş geldiniz,
Ziyaretçi
|
Merhabalar Ahmet Bey,
Hoş dilek ve güzel dünyanız için teşekkür ederim. Scooteri bir yaşam tarzı olarak kullanıyorum, ulaşım, gezi vb. konularda temel aracım diyebilirim. Yaz sezonunda yeni ve uzun turlar bizi bekliyor, diyebilirim. Scarabeo parçaları kullanım ömrü olarak diğer scooterlere göre daha iktisatlı olarak karşımıza çıkıyor. İlaveten sarf parçalar da artık fevkelade ucuzlamaya başladı. Her şeyden önce de zevk almasını bilerek binmenin farkında ve keyfinde olmak en önemlisi. Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum. |
|
Aprilia Scarabeo 200 ie
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
İhsan 15 ay da 28000 Km ..
Tebrik ederim..Motorunu hakkını vererek kullanıyorsun.. Şu italyanlar ın parçaları biraz ucuz olsa çok iyi olacak ama ateş pahası.. Paylaşım için teşekkürler.. |
Ahmet Erşen
Bostanlı . İZMİR Piaggio X 9 250 / 2007 Mondial ZAT 150 XL A Rh + / 1949
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
Merhabalar Scarabeocu dostlar,
40.600 km deyim ve varyator kayısı 28.000 km kullandım anca şimdi degistiriyorum, kayış sağlam ancak 0-80 km arası çekiş ve hızdan düşmesi sebebiyle artık değiştirip scarabeonun sahlanisini yeniden göreceğim, sevinçliyim. Yeni satın aldığım parçalar ve fiyatları: Hava filtresi 20 TL Yağ filtresi 30 TL Motul 10/40 35 TL Ön varyatör komple (tahrik taşları, kapak, mil) 135 TL Varyatör Kayışı 150 TL Kazasız, keyifli surusler diliyorum. |
|
Aprilia Scarabeo 200 ie
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: Karayel, Carbon, birol, kazım
|
|
Seleye gelince,
Senin motorunun selesi neredeyse düz. Kısa mesafeli yolculuklar için düşünüldüğü için öyle yapılmıştır. Selenin orta yerlerinde 10-15 cm lik bir yükseltin olsa ve oraya dayanabilsen inanılmaz derecede rahat edersin. Madem selede bazı değişiklikler düşünüyorsun bunu da göz ardı etme bence. |
Cemal Dolunay
Piaggio X9 500 ABS İe İzmir B RH+
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
İhsan çok yol yapıyorsun ve elinden iş geliyor diye düşünüyorum.
Eğer bu konuda yanılmıyorsam, yanında orijinal bir kayış bulundur ve sonra diğer kullanmadığın kayışları gönül rahatlığı ile dene derim. Aksi halde maksimim 50-100 TL. arası bir tasarruf ihtimali nedeniyle çok daha büyük çektirme veya taşıtma masrafı ile karşılaşırsın. Scooter aleminde özellikleri ve parası ile en çok tutulan bir marka ve modelin var, onun da hakkını vermen lazım:)) Bir arkadaşım var, İstanbul'dan karadeniz'in sonuna kadar gidip döndü, şu anda da İstanbul Datça seyahatinde. Bu arkadaşım sanırım 100 kg ve ya üzeri. Eşyaları hariç. Bu motora da Honda silverwing 600 den geçti. Anlatılmayacak derecede memnun. |
Cemal Dolunay
Piaggio X9 500 ABS İe İzmir B RH+
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
İhsan önce scooterinin kayış ölçülerini tam olarak bilmen lazım..
Orjinal kayışların üzerinde ölçü yazmıyor..Satışında da orjinal kayış olarak veriliyor.. Aşağıdaki Molossi kayış ölçüm listesinde Önce listeden motorunuzun marka ve tipine uyan kayış kodunu bulup diğer listeden de ölçülerini öğrenebilirsin..Doğru ölçü öok önemli.. Benim senin motora bulduğum uygun kayış kodu 6113145 ölçüleride Boy 811 , En 18,5 ,derinlik 9,5 Kayış kasnak açısı 30 derece.. Bu ölçüyü bildikten sonra verdiğin linkteki kayışın markası " powerlig " resim temsili resim olmalı ki ölçüler tutmuyor.. Ben ayni markayı ZAT 150 motorumda kullandım..ve hiçbir sorun yaşamadım..7000,8000 Km kullanup değiştiriyordum..Sonra piyasada kalmayınca gebzede Türk Japon ortaklı Bando marka kullanmaya başladım ve onda da sorun yaşamadım.. Altta 8000 km relerde çıkardığım kayışların durumu.. ![]() Eğer motorunu sakin kullanıyorsan ve ölçüleri de tutuyorsa kullanabilirsin.. İlk 5 binde varyatör kapağını açıp bakmanı tavsiye ederim..Yok seri ve agresif kullanıyorsan Kevlar liflerle güçlendirilmiş Malossi veya orjinal kayış kullanmanı tavsiye ederim.. Kayışın ömrünü bence kullanıcılar belirler..Ayni kayışı 5 bindede değiştiren olur 10 bin Km de de. Alttaki link Malossi kayış Markalara göre ölçü listesi.. storage.malossistore.com/files/montaggio/7312737.pdf Kolay gelsin.. |
Ahmet Erşen
Bostanlı . İZMİR Piaggio X 9 250 / 2007 Mondial ZAT 150 XL A Rh + / 1949
Son Düzenleme: 13 Eyl 2013 11:15 yazan Ahmet Erşen.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|